Człowiek Niezastąpiony!

pietrzakvPowiem Wam szczerze – zanim poznałem prawdziwą wiarę w Chrystusa, nasz katolicyzm, tradycje, historię, kulturę i wszystko, co kształtuje człowieka – poznałem Janka Pietrzaka. Co zapamiętałem z lat wczesnego dzieciństwa…? Targ w Kwidzynie, zapach lata, pełen kościół na niedzielnej mszy…wczesnowiosenne roztopy, jazdę na łyżwach, zakopywanie potem pieczątek i symboli “Solidarności” w śniegu, w dniu wprowadzenia stanu wojennego…
To, takie impresje pamiętam, dobrze pamiętam co czułem, co we mnie było, jak myślałem. Czułem co było dobre, a co złe; na przykład zakopując te nasze relikwie “Solidarności” – w dziecinnej naiwności pragnąc uchronić rodzinę przed szykanami ze strony sowietów i sowieciarzy – wiedziałem że komuna to całkowite zło, że Polska jest piękna i najważniejsza, że żyjemy w swoim kraju, ale pod okupacją.

W wieku lat 6 – 10 wiedziałem takie sprawy “na sto”, jak to się mówi.
Dlaczego?…Nie wiem wszystkiego, bo przecież droga życia człowieka nie jest jakoś naukowo zdefiniowana. Może się z takim charakterem urodziłem…? A jednak gdy mnie ktoś spyta dlaczego taki byłem i jestem, odpowiem: dzięki mojej rodzinie…
No, widzicie – rodzina jest ważna co? Tak, to fundament naszej tożsamości; bo my nie mamy tak jak na Zachodzie. W Polsce nie ma tej pustki, braku więzi, samotności, porzucenia. U nas trzymamy się razem i wyznajemy wspólne, całkowicie różne od innych narodów wokół, dziedzictwo. Takoż Polska jest Polską i przetrwa wszystko!
Zanim zrozumiałem kim jestem, usłyszałem Pana Janka Pietrzaka i słuchałem go – wraz z babcią i rodzicami – wielokrotnie na przestrzeni lat ciemnej, ruskiej komuny…której popłuczyny właśnie teraz dogorywają.
Jeśli nie było nic w moim sercu i żadnej tożsamości – bo dzieci to przecież czysta karta – to całą tą informację przekazał mi Jan Pietrzak! Jego kabaret ukształtował moją duszę i system wartości – nic a nic nie przesadzam! Może ktoś z Was miał to nieco stonowane bardziej, ale nie ja! Mnie na Polaka wychował Pan Janek!
I co?…Potem było ciężko, gdyż wielokrotnie upadałem poważnie, a i Polska pozostawała przez całe dziesięciolecia zniewolona. Pana Janka nie dane nam było oglądać na antenie publicznej telewizji. Wcale! Zero, nic w ogóle!…Ciekawe dlaczego co? Wielka sztuka jaką jest Kabaret “Pod Egidą” tułała się gdzieś po salkach, na marginesie, a właściwie poza przekazem medialnym. Taka to Polska nastała nam, po tzw. Transformacji ustrojowej.
Dziś już od dawna wiemy co to było, ale wtedy, w roku 1989 jeszcze nie zdawaliśmy sobie sprawy, że najgorszy okres upadku, zniewolenia, poniżenia i wynarodawiania jest jeszcze przed nami.
Ten okres nazywał się “czecia erpe” i szczęśliwie już zdechł. Jak wspomniałem, popłuczyny po sowieciarzach, podrygują jeszcze w tańcu pijanego burłaka na chwilę przed runięciem w nurt Wołgi, ale niedługo już pozbędziemy się tych zaprzańców z życia publicznego. Zmienimy Konstytucję, a Polska będzie Wielka!
Polska jest Wielka!
Pani Szczepkowska się lekko zestarzała, więc tym razem nie jej dane było powiedzieć o tym, że jesteśmy wreszcie we własnym domu. Tym razem i naprawdę, powiedzieli to młodzi ludzie z zespołu “Świt” ( oraz inni ), występujący wczoraj w tym znamienitym widowisku, jakie uczciło Imieniny Pana Janka! To oni wyśpiewali nam Wolność, co musiało poruszyć do głębi wiele serc, tak jak mnie; wyśpiewali słowami piosenek Jana Pietrzaka, w których jest zawarta cała polska tożsamość i nic już dodawać nie trzeba!
Żyjemy wreszcie we własnym kraju, a widowisko wczorajsze, było de facto prawdziwym Festiwalem Polskiej Piosenki! Naprawdę było! Kto z Was oglądał ten wie, jaką ucztą muzyczną, poetycką, duchową, patriotyczną, jak wielkim przeżyciem jest taki ładunek Piękna!
Czy nam potrzeba “Michała Szpaka”?
…No, to macie odpowiedź!
Pan Janek jest szczery i autentyczny, co widać było znowu na scenie, ale Pan Janek jest przede wszystkim patriotą, kochającym Ojczyznę całym sercem, odważnym, mądrym, z pokładami wielu talentów. Pan Janek pokazał nam wczoraj na żywo i całym sobą, jaka jest różnica pomiędzy czasami śliskich glist, krzywych uśmieszków, sów, przyjaciół, ośmiornic i ośmiorniczek – a Wolną, piękną, czystą, odważną i Walczącą Polską! Jego bezkompromisowe wypowiedzi na deskach, były iście jak zabójcze proste bokserskie! Publiczność chłonęła tę Prawdę, a spontaniczne brawa nie są w stanie oddać tego, jaką wartością dla Polski jest Jan Pietrzak!
Wykrzykniki same tłuką się po klawiaturze, zaprzańcy zaś zakopują w swej podłej małości, metr lub więcej wgłąb!
Żyjemy w Wolnej i Niepodległej Polsce Ludzie, ale to nie znaczy że o tę Wolność nie trzeba ciągle walczyć – co widać szczególnie teraz, po tym jak wierzgają sowieciarze. Żyjemy w Wolnej Polsce, ale żeby Polska była Polską, musi być Jan Pietrzak – a nie “Michał Szpak”!
Przepraszam za porównanie, sami widzicie jaka jest różnica!
Byliśmy na kolanach i niszczono nasz naród w sposób perfidny – przy pomocy upodlenia, biedy, emigracji, deprawacji, kompleksów.
Teraz wstaliśmy z kolan, a gdy tylko to się stało, zauważamy, że inni dokoła leżą we własnych odchodach i się nimi dławią! A przecież wpajano nam, że z tych właśnie mamy brać przykład! Wstaliśmy z kolan i wszyscy wokół mają nam to za złe…ale nie potrafią powstrzymać!!!
Widzicie to?
Nic nie są w stanie nam zrobić! Jesteśmy Polską i jesteśmy sobą! Nie jesteśmy jak Wschód, czy upadły Zachód! Jesteśmy Polską!!!
Panie Janeczku Kochany! Wszystkie Pańskie żarty i anegdoty, oraz cały ładunek wartości i emocji, wszystko to jest w nas – boś nam to Panie przekazał!
Panie Janie – Polska jest Polską, a Twój w tym udział…Bez Ciebie by tego nie było! Nie przetrwalibyśmy bez Ciebie!
Szacunek, podziw i panteon polskiej kultury, oraz miłości Ojczyzny – dla Pana Janka!!!

 

Goły

Skomentuj

