Reedycja: C.K. Norwid – ‚Moja Ojczyzna’

orzeł na skaleDziś napisałbym to inaczej, ale nie zmieniłbym sedna i takie jest chyba sedno wyznawania jakichś wartości – bo nauczyć się można rzeczy, zdobyć umiejętności, doświadczenie. Jednak kto się wróblem urodził kanarkiem nie umrze, czy jakoś tak. Takoż ‚zatwardziały’ antykomunista z polskiej, patriotycznej rodziny, takim pozostanie człowiekiem; lewus zaś z przodkami w NKWD, PZPR i ORMO, ścieżką hańby podąża po utartych śladach.

Są też prostytutki, typ człowieka o wartościach ludzkich żadnych, za to z właściwością do płynięcia w rynsztoku bez żagla, bo w takich okolicznościach nie potrzeba mieć ani swego zdania, ani własnej woli; baa – trzeba się tej woli wyzbyć i płynąć z prądem, w zamian za dużo zer – dla zer – na koncie, kobiety, wódkę, samochody, itd…

Zera dla ludzkich zer, czyli matrix czasów postwartości, zaczipowani ludzie w służbie zła.

Jak to porównać do czasów przeszłych…? Kiedyś też można było się skurwić i zdradzić, ale jednak świat generalnie i zasadniczo nie nagradzał wiarołomców…Dlaczego…? Dlatego, że dawny świat był chrześcijański, dziś zaś rządzą nim słudzy innego pana, którego ‚prawa’ zwalczają Prawdę, a państwa satanistyczne im ulegają.

Państwa satanistyczne to chyba dziś większość państw, z unią eufaszystowską na czele, a zgoda na ‚prawodawstwo’ tych państw, jest po prostu paktem z diabłem.

Ale nie traćmy ducha, bo wiara czyni cuda, zaś jej brak cudów nie czyni. I właśnie z tej przyczyny kłamstwo finalnie przegra.

…Znowu się zagubiłem w gonitwie dygresji, a chciałem po prostu powiedzieć, że dziś, tekst tyczący Norwida napisałbym inaczej, lub w ogóle nie opisywałbym – bo poezja sama przemawia.

Tylko do kogo ma przemawiać poezja w świecie kretynów i dziwek bez dusz…?

W ramach cyklu ‚Reedycja’, dziś przypominam tekst ze stycznia 2011 i wiersz Norwida ‚Moja Ojczyzna’, plus przepiękny rysunek poety ‚Orzeł na Skale’.

Nie jest to przekaz dla donosicieli z KOD, bo tych co zajęci są zdradą nie sposób nauczyć wierności…ale o tym w oddzielnym tekście wkrótce. Dziś ‚pan redaktor’ ( tak mnie tytułują udający ogładę KODowcy 🙂 przypomina sam sobie, że słowa mogą coś znaczyć. Tak jak te słowa wielkiego poety, układające się w monolit, z którego jest zbudowana Ojczyzna!

My dziś, żyjemy po to, by Ona była wielka, mocna i prawa w Bogu! Po to żyjemy…

Obczajcie jak mocny jest ten ‚polski bandytyzm’, którego ni Rus, ni Prus nie dał rady zniszczyć – choć się mocno stara/ł w wieku XIX, XX i XXI:

Żyjąc na obczyźnie , z rozdartym sercem , nie bacząc na przyziemne , mierne okoliczności…Dorywcze prace , których się imał , większość życia za granicą…Polski filozof , dramaturg , malarz , eseista ; Poeta wreszcie. Samotnik , niezrozumiany przez współczesnych. Człowiek inteligencją i wrażliwością stawiający się poza nawiasem społeczeństwa…Polak , patriota…

Wiersz „Moja Ojczyzna” Cypriana Kamila Norwida – bo o nim mowa. Trudnego używał języka i w sposób skomplikowany łączył słowa w myśli ,a myśli przekuwał w poezję. Dumny – bo świadomy…Świadomy tego , iż nikt nie odbierze Polakom tej ziemi ukochanej , żadna tyrania , ni kłamstwo nie zniszczy ducha…Pisze o Ojczyźnie , również na sposób duchowy , o tej Ojczyźnie , którą ma się w sercu i która zawsze jest niepodległa…Naprawdę…- mało kto ze współczesnych potrafił wczuć się w ten wyrafinowany ton poetyckiej nawałnicy , w te ostre jak brzytwa stwierdzenia…Te , nie znoszące żadnego kompromisu! Ten wiersz jest sednem każdej niepodległości – i tej państwowej , i Twojej własnej , osobistej…Czytając go wciąż i wciąż , czujesz jak rosną Ci skrzydła i ulatuje lęk…Taki wiersz jest jak dywizja pancerna…Wiedzą to wrogowie , dlatego dziś nie ma w telawizji poezji , teatru – są idiotyczne kabarety i seriale…

Dziedzictwo prawdziwej Europy , cywilizacji łacińskiej – dumnie wypowiadane słowa o pochodzeniu tej Ojczyzny! „Niechże nie uczą mnie…!”..Niechże nie uczą nas…!Blask Słońca słońc – ta Wiara…Ta , która przetrwała wieki już niewoli…Przetrwa zawsze i na zawsze…Oto moja Ojczyzna!

Każda myśl Poety , każda fraza prawie ; poraża głębią przemyśleń i odczuwania , na poziomie wręcz wizjonerskim! Często trzeba się zamknąć w myślach , by móc Norwida odebrać tak , jak na to zasługuje – czyli pełnią siebie…

Piękny rysunek Norwida p.t. „Biały Orzeł na Skale” – niechaj dopełni Wam to mistyczne obcowanie z człowiekiem wolnym!…Tyrani boją się Poetów…Odwrotnie nie!

Styczeń 2011
„Moja Ojczyzna”

Kto mi powiada, że moja ojczyzna:
Pola, zieloność, okopy,
Chaty i kwiaty, i sioła — niech wyzna,
Że — to jej stopy.

Dziecka — nikt z ramion matki nie odbiera;
Pacholę — do kolan jej sięga;
Syn — piersi dorósł i ramię podpiera:
To — praw mych księga.

Ojczyzna moja nie stąd wstawa czołem;
Ja ciałem zza Eufratu,
A duchem sponad Chaosu się wziąłem:
Czynsz płacę światu.

Naród mię żaden nie zbawił ni stworzył;
Wieczność pamiętam przed wiekiem;
Klucz Dawidowy usta mi otworzył,
Rzym nazwał człekiem.

Ojczyzny mojej stopy okrwawione
Włosami otrzeć na piasku
Padam: lecz znam jej i twarz, i koronę,
Słońca słońc blasku.

Dziadowie moi nie znali też innej;
Ja nóg jej ręką tykałem;
Sandału rzemień nieraz na nich gminny
Ucałowałem.

Niechże nie uczą mię, gdzie ma ojczyzna,
Bo pola, sioła, okopy
I krew, i ciało, i ta jego blizna
To ślad — lub — stopy.

Paryż, styczeń 1861

C.K. Norwid

 

Patrzcie, Norwid słowem nie zająknął się o ‚tolerancji’, ‚prawach gejów’, ‚świeckim państwie’, czy kulturze multi! Baa – on po ‚faszystowsku’ mówi: ‚Nie uczcie mię, gdzie ma ojczyzna’…! To skandal! Czy ktoś zgłosi Norwida za szerzenie ‚ksenofobii’ do ‚hejtstop’…?

Goły

 

10 comments on “Reedycja: C.K. Norwid – ‚Moja Ojczyzna’

  1. prawdziwy patriota pisze:

    Norwid pisał mając na myśli naród, a nie PiS czy jakąkolwiek partię czy stronnictwo. Naród – rozumiesz? – Tymczasem Goły niecnie używasz Norwida aby leczyć swoje fobie

    Tak nie wolno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • sksgoly pisze:

      Dzięki za zalecenie. W takim razie gdzie, do jakiego komitetu mam się zwrócić z wnioskiem o to, by mi było wolno ‚używać Norwida’…? Czy jest to KOD?
      …Ach te moje fobie!…Wszyscy wokół idealni, tylko ja mam fobie, które trzeba leczyć!
      Wszyscy wokół idealni, tylko Polska ma fobie, które trzeba leczyć…

  2. prawdziwy patriota pisze:

    Zachód to cywilizacja wolności i dostatku. A na wschód od Zachodu, czyli od Bugu, panuje cywilizacja kłamstwa i zniewolenia. Ktoś powie, że to nierealistyczna wizja czarno-biała, ale patrzymy na galaktyki, a w takiej perspektywie niuanse znikają… Oczywiście, cywilizacja wolno­ści ma swoje cienie i opresje, a w cywilizacji kłamstwa można dostrzec punkty jasne, ale sedno sprawy i sedno rozgrywki, która teraz się nasiliła i której częścią my, Polacy jesteśmy, sprowadza się do salda między Zachodem a Wschodem. Gdy spojrzeć z lotu ptaka, gdy wsłuchać się w wiatr dziejów (za poetą Krzysztofem Senajko przypominam: potrafi piaskiem sypnąć w oczy), wybór wygląda jasno i prosto: albo wolność i dostatek, albo uległość wobec kłamstwa.

    Po której stronie jesteś?

    • sksgoly pisze:

      Spójrz na nazwę strony…
      Ostatnia Kohorta…
      Czytałeś…?
      Wiesz o co chodzi…?
      A więc uważam że Zachód, czyli cywilizacja łacińska przetrwa i odrodzi się w Polsce.
      My nie musimy wybierać – my musimy tę wolność obronić i wybrać Prawdę! Amen!

    • Lake of Fire pisze:

      „Zachód to cywilizacja wolności”.
      Jakiej wolności, chyba wolności o Boga i Dekalogu. Bóg zachodu do wszelkiego rodzaju zboczenia i zgnilizna.
      POLSKA to ostatni Bastion, ostatnia Kohorta Chrześcijaństwa. Jedyny kraj w którym Matka Boża jest Królową, a niedługo Intronizujemy Jezusa Chrystusa na Króla Polski, na pohybel wszystkim dewiantom zachodu i ich sługusom.

  3. slodkicham pisze:

    Nie jestem w stanie czytając CKN skupiać się na innych kwestiach… Zostańmy przy Norwidzie… Ależ on jest boski… uwielbiam jego poezję… Zachód..? Wschód… Środek. Polska jest środkiem i centrum świata. Tylko Polska. Nie interesuje mnie brytyjski debilizm czy mongolskie kałmuctwo. Tylko Polska… Jeszcze raz w spokoju przeczytam sobie Norwida…

  4. Lake of Fire pisze:

    „Warszawska Gazeta” publikuje zapis rozmów kompromitujących sędziego Łączewskiego!
    To będzie potężny cios w sądownictwo.
    http://torrenty.org/torrent/1266216

  5. patriot pisze:

    bardzo wielu ludzi było w PZPR tylko dlatego, żeby nie być prześladowanym, albo żeby sobie coś załatwić (mieszkanie, lepszą pracę, Malucha) Mimo tego, że komuny nienawidzę jak morowej zarazy, to nie wrzucałbym wszystkich do jednego worka.

    Tak samo jak Ty piszesz ze kochasz Polske a siedzisz w unii europejskiej i ciagniesz z niwj kase a jej niby nienawidzisz

    • sksgoly pisze:

      Masz na myśli ludzką hipokryzję, czy też tzw. barwy ochronne. Nie jest to godne pochwały tak czy inaczej. Ja zaś zrobiłem błąd wyjeżdżając, ale teraz już szykuję się do powrotu; co nie zmienia faktu że ‚unia europejska’ jest dużo gorsza od pzpr…

Możliwość komentowania jest wyłączona.