Piłeczką byś się lepiej zajął, a nie taam

clooneyLepiej byś się zajął piłeczką, a nie tylko ciągle o tej polityce! Po co ci to…? Tylko czas tracisz, a inni robią kasę. Z tej Polski i tak już nic nie będzie. Normalnej jakiejś pracy byś poszukał. I po co ty w tych dresach chodzisz? Normalnie w koszuli powinieneś, to byś jak człowiek wyglądał, a nie jakiś chuligan. No bo najważniejsza jest praca! Ja nie mogę ryzykować utraty pracy. No i co z tego że cię zamkną, wtedy nikt ci nie pomoże? A masz na adwokata? Ty weź się zastanów…I po co ty jeździsz bez przerwy na tego 11 Listopada,10 Kwietnia, itd.?

Mnie tam z Polską nic nie łączy. Nie mam do kogo jeździć, nie interesuje mnie co się tam dzieje. Tu mam pracę i jest mi dobrze…Jak chcę, to nawet na wakacje na Teneryfę jedziemy z rodziną. A ta Polska? To co mi dała ta Polska…? Pierdolę to, tam nic się nie zmieni. Nie interesuję się polityką, a wszyscy politycy to złodzieje!

Zło–dzie–je! Zło–dzie–je!!!

…Chcesz sznapsa…? Nie…aaa, ty ten twój sport…A mówiłem ci żebyś się zajął piłeczką.

(…) Gdybym był w wojsku, to na wojnę bym na pewno nie poszedł jakby była. Ni huja! Uciekłbym do Anglii. No, chciałem na ten kontrakt, ale jak by była wojna to do Anglii.

Piłeczką byś się zajął, a nie tylko o tej polityce! A mój syn to jest w policji! I to niemieckiej! I chwali sobie. A ty z twoją inteligencją, to byś mógł nawet do Bundeswehry iść. Daj ty se spokój z tym jeżdżeniem. Zobaczysz że cię w końcu zamkną, a wtedy nikt ci nie pomoże.

Patrz, a widziałeś te zdjęcia ze ślubu George’a Clooneya? W Wenecji! To jest życie co! Czekaaj! Nie mów na chwilę! Ty, ‚pacz’, Ewa z ‚Na Wspólnej’ ma nowego chłopaka! Te seriale to jednak fajne są. I zobacz jak to się wszystko pozmieniało przez te lata. Kiedyś to nawet komórek nie było, a teraz można płacić brelokiem…Na randce, tak jak w tej reklamie w telewizji! Albo mieć taką komórkę jak ten z dredami pokazuje w reklamie.

No bo eksperci mówią, że teraz będzie lepiej, bo nowy rzad jest i ta pani premier to jest niezależna i taka fajna. Kobieta i obyta, a nie jak ten Kaczyński – tylko jątrzy i szczuje! Razem z tym Macierewiczem! W ogóle spokoju przez nich nie ma i rząd nie może pracować…A potem te strajki. A jakby ten Kaczafi rządził, to na bank by była wojna z Rosją, a kto by ją wygrał? I po co to by było? Tak jak jest teraz, tak jest dobrze…I po co ciągle o tym Smoleńsku! To Jarosław sam wysłał brata na śmierć, a teraz gra trumnami, do władzy by się chciał dorwać. No pewnie, że samolot w brzozę uderzył, a ta komisja Laska to prawdę mówi, bo tak było. I wszyscy pijani, nie wiedzieli nawet gdzie lecą…Dobrze że teraz jest spokój, a niedługo to euro w końcu wprowadzą, to i może pociagi miemieckie będą jeździć…?! A ty wiesz jak to by wtedy było szybko…?!

Chcesz sznapsa…? Daj spokój, wieczorem można. Wczoraj byliśmy w ‚Kauflandzie’ i zakupy na cały tydzień. A wiesz ile by za to w Polsce trzeba była płacić? I tam wszystko gorsze, a tu taki porządek jest. Mówię ci, weź się piłką zajmij…

(…) Nieee, jutro na wieczór idę, to przecież kac mi przejdzie. No ja chodzę czasem, w sumie przeważnie, ale ja popieram Lemańskiego księdza. On jest ok, bo jest za ludźmi, a ci biskupi to wszystko pedofile! A ten Rydzyk Maybachem jeździ. Nie, no co ty! Pewnie że jestem wierzący i katolik, tylko ci księża to by mogli być trochę bardziej nowocześni…No i po co komu ten celibat. To jest przecież ludzkie, a ksiądz też mężczyzna. Co, powołanie…? Nooo, ale co z tego, no przecież, że ksiadz ma powołanie, to też i babę może mieć. Zobacz jak to jest w Niemczech fajnie! Co, puste że są…? Nie wiem, na pewno przesadzasz…A że w Polsce kościoły pełne…? Ale zobacz jacy to katolicy są z nich, a szczególnie te babcie moherowe. Tych to się już nie da zreformować. Ciemnogród. Ten Palikot to rację ma, tylko ludzie w Polsce durni…Czekaj, weznę na ‚Taniec z Gwiazdami’, dziś sobota przecież! Bym zapomniał przez to wszystko. Widzisz, ja się tam polityką nie interesuję…

Dobra, idę. To na razie.

A wpadnij jak będziesz w okolicy bo mi się nudzi. Tyle już lat na zasiłku, wieeesz, nudno. Pogadamy, mówię ci – daj ty se chłopie spokój z tym myśleniem! Piłeczką byś się zajął|! Noo, ok to zadzwoń jak coś, jakiś film nowy, fajny obejrzymy…

Uuufffff! Trzask zamykanych drzwi. Klatka schodowa. Światło zapala się automatycznie. Zjeżdżam windą na dół. W windzie starsza pani z pieskiem. Uśmiech. Wychodzę na dwór i oddycham głęboko wśród letnich drzew. Stoję i w ciszy patrzę w Niebo…Myślę…

Mówią że nie boli – a boli!

Goły

Reklamy